reklama

Riskujú viac chlapi, či len ženy sú opatrné?

V poslednej dobe som si všimla niekoľko momentov, ktoré vyvolali v mojej hlave túto otázku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (81)

Išla som po syna posledný krát do škôlky a zbadala som dedka s vnučkami. Stretávala som ho takmer denne, keď sme sa cestou obchádzali. No tentokrát to bolo iné, takmer výnimočné. Asi chcel, aby si koniec školského roka zapamätali.

Dedko sedel na bicykli a svojským spôsobom mal k nemu pripojený vozík. Nie taký špeciálny vozík, ale ten obyčajný. Takú káru, ktorú používal aj môj starý otec, keď odnášal drevo.

Kára vystlaná dekami a v nej pohodlne usadené krásavice. Jedna oproti druhej. Pred každým retardérom dedko nahlas zvolal „POZÓÓÓR" a dievčence výskali. Očká im žiarili šťastím a dedkovi tiež.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na chvíľu som im závidela.

Svojím deťom by som takýto pocit šťastia nedopriala. Už len preto, že táto dobrodružná jazda kričala nebezpečenstvom. Už len ten spôsob prepravy... a ani žiadne prilby na detských hlavičkách. Deti neboli vôbec pripútané.

Pri predstave ako bláznivo jazdia niektorí cestní piráti, až príliš riskantné dobrodružstvo.

***

Alebo nedávno. Stretávam na ulici otca a syna. Obaja na bicykloch a na ceste. Chlapec, sotva desaťročný, dychčí a šliape do pedálov, aby stačil tempu svojho otca. Ten ho hecuje k lepšiemu výkonu. A samozrejme, len taká drobnosť. Chlapec nemá prilbu. Ale je šťastný.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

***

Môj päťročný syn, si automaticky pripne prilbu, hoci sa na bicykli premáva okolo pieskoviska. A je rovnako šťastný.

Emília Katriňáková

Emília Katriňáková

Bloger 
  • Počet článkov:  169
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Jednoducho ja. Zoznam autorových rubrík:  PanoptikumObčasník ženyObčasník matkyObčasník manželkyČo ma páliSpomienkySúkromieViera

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu